A fejlesztés hatására megszűntek a sebességkorlátozások a szakaszon.
Mintegy egymilliárd forintból újult meg a Mezőzombor és Nyíregyháza között a Budapest-Hatvan-Miskolc-Nyíregyháza vasútvonal a MÁV Zrt. saját beruházásában a MÁV FKG Kft. munkájával.
Már május elején megkezdték a munkálatokat. Ennek eredményeképpen 11 kilométeren cseréltek síneket, több mint 4 kilométeren a pályatest ágyazatát is megújították, valamint 440 méternyi új vágányt építettek.
Mivel legutoljára az 1970-es években újították fel ezt a szakaszt így a pálya állapota meglehetősen leromlott, gyakoriak voltak a műszaki meghibásodások, és több helyen kellett korlátozni a sebességet.
A felújításnak köszönhetően megszűntek a sebességkorlátozások, tarthatóbbá vált a menetrend, megbízhatóbban működhet a debreceni állomásról vezérelt központi forgalomirányítás is.