Az oktatási rendszert továbbra is működtetni kell, hiszen a tanulóknak biztosítani kell a tanulási lehetőséget. Az iskoláknak és pedagógusoknak pedig muszáj alkalmazkodniuk a koronavírus-járvány okozta rendkívüli helyzethez. Még akkor is, ha ez bizony sok esetben nagyon nehéz.
A tanár szerepe az oktatásban felettébb komplex.
Egyszerre kell az információforrásnak, a tudás átadójának és a különféle kompetenciák fejlesztőjének a feladatát ellátnia, illetve a diák önálló tanulását támogató motiváló, irányító, tutor szerepét betöltenie. A járvány okozta egészségügyi veszélyhelyzet azonban egy olyan szituációt idézett elő, amelyben a pedagógusoknak nincsen lehetőségük a közvetlen és személyes kontaktot fenntartani a tanulókkal.
Így értelemszerűen, sokkal inkább a tutor szerepe válik hangsúlyossá.
Tehát a tanárnak támogatnia kell a diák önálló tanulását, információ-felkutatását és -feldolgozását. A lehetőségeikhez mérten kell motiválni őket a tanulásban, az infokommunikációs eszközök segítségével, hogy távolról, online is megfelelően tudják őket oktatni. Ebben a formában kell meghatározni számukra a feldolgozandó tananyagrészeket és a számonkérés vagy a beszámolás módját.
A kialakult helyzet általi új munkarend igazán komoly kihívás a tanárok és az oktatás számára egyaránt.
Sokan pesszimistán állnak a körülményekhez, de szerencsére többen vannak, akik igyekeznek úgy felfogni, mint a magyar oktatást ért legnagyobb innovációs lehetőségét. Ilyen a Nyíregyházi Zrínyi Ilona Gimnázium és Kollégium töri és magyar szakos tanára, Körei László is.
Az iskola Facebook oldalán jelentették be, hogy az előttünk álló nehéz hetekre tekintettel a tanár úr felajánlotta, egészségfejlesztő mentálhigiénés szakemberként a gimnázium tanulói közössége és valamennyi dolgozója számára segítő beszélgetést tart egyéni igények szerint.
Minden kedden 16:00 és 19:00 óra között lehet hozzá egyéni konzultációra jelentkezni.
Telefonon vagy Facebook-üzenetben.
Bátran és bizalommal kereshetitek!